Který jiný obchod navštíví více než 500 tisíc lidí denně? Věříme, že právě jim chcete ukázat svoje produkty. Celý e-shop navíc jistí nonstop zákaznická a IT podpora.
Na Alze může prodávat tradiční rodinná firma stejně jako rozjetý e-shop, který hladově vyhlíží další zákazníky. Technické napojení je jednoduché, stačí mít IČO a můžete začít!
Prodávat umí kdekdo, ale jednička na trhu musí lpět na detailech. K prodeji vašeho zboží využíváme nejnovější nástroje (analytika, personalizace, doporučené zboží atd.). Náš cíl je přece společný. Prodat co nejvíce zboží spokojeným zákazníkům.
Proč byste měli najímat tým marketingových expertů? Alza jich má stovky. Vaše produkty se dostanou do povolaných rukou a můžou se objevit na nejsledovanějších kanálech v ČR (TV spoty, sociální sítě, e-mailový newsletter, PPC reklamy a spoustu dalších).
prům. navýšení obratu
návštěv ročně
aktivních partnerů
zalistovaných položek od Partnerů
Registrace je velmi jednoduchá a zabere jen pár minut. Pro registraci nového Alza Partnera se přihlásíte do svého Alza účtu, následně zadáte IČO (jako OSVČ nebo firma) a vyplníte základní údaje.
Pro přidání a správu zboží můžete využít automatickou komunikaci s vaším eshopem pomocí API – podporujeme Shoptet, K2, Helios. U dárkových poukazů generujeme vzhled i jejich kód automaticky.
Po schválení zboží nebo poukazu již bude vaše nabídka viditelná na Alza.cz pro všechny naše zákazníky. K podpoře prodeje budou využity naše nástroje na personalizaci, doporučené zboží apod. Po domluvě je možné využít i bannerové reklamní prostory.
Je to jednoduché, stačí se zaregistrovat do systému , nastavit fungování a můžete prodávat.
V rámci Alza Marketplace se neplatí žádné poplatky za zapojení nebo správu portfolia. Za prodej produktů a poukazů si Alza účtuje pouze provizi, jejíž výše se odvíjí dle kategorie nabízeného zboží či poukazu.
První 3 měsíce máte zdarma bez nutnosti platit provizi! Následně je výše provize stanovena dle segmentu, do jakého vaše služba či produkt spadá. Přehledná tabulka provizí
Zatím ne. Na této možnosti ale usilovně pracujeme
Na Alze aktuálně není možno zalistovat tyto zbožové kategorie zboží: Erotické pomůcky, cigarety a tabák, zbraně.
Ano. Obě možnosti můžete připravit v našem Marketplace portálu.
Z provize, kterou nám platíte podporujeme Vaše produkty základními nástroji online marketingu (PPC, SEM). V případě, že máte zájem o vyšší podporu produktů, je možné se individuálně domluvit s naším marketingovým specialistou. Napište nám
Oslovte více než 5 milionů zákazníků Alzy
Prodávejte na e-shopu s největší návštěvností v ČR
Využijte 39 showroomů a poboček
Bezpečné doručení do více než 1 000 AlzaBoxů
Prodávejte přes web i aplikaci
Alza Marketplace je vhodný pro malé, střední i velké e-shopy
Náš marketing je k vašim službám včetně Alzáka
Profesionální zákaznická podpora 24/7
Vystavení produktu
Podle údajů, které nám poskytnete, produkt vystavíme ve správných kategoriích, aby mohl zaujmout co nejvíce návštěvníků e-shopu i aplikace.
Propagace a prezentace
Úderná jednotka našich markeťáků vám pomůže připravit efektivní strategii s využitím offline i online nástrojů tak, aby maximalizovala prodeje vašeho zboží.
Zákaznický servis
Na kvalitní zákaznické zkušenosti si zakládáme. Naše call centrum funguje nonstop každý den v týdnu.
Partnerská podpora
Pomáháme nejen zákazníkům, ale i vám – našim partnerům. Podporu vám rádi poskytneme v rámci prvotního nastavení spolupráce i následné správy procesů.
Podklady pro zalistování zboží
Předáte nám základní údaje a fotky, abychom mohli vytvořit reprezentativní produktovou kartu na našem webu.
Zpracování objednávek
V rámci systému zpracujete, nebo odmítnete objednávku, vytisknete si expediční štítky a potvrdíte odeslání.
Příprava pro expedici zboží
Zabalíte zboží do přepravního obalu, nalepíte expediční štítky a předáte balík dopravci. Předání informací o svozu za vás může vyřešit Alza.
Poprodejní servis
My přijmeme reklamaci od koncového zákazníka, na vás je její zpracování.
Napojení obchodu
Prvním krokem je nastavit napojení správy objednávek a skladových zásob, účetnictví a dopravy.
Přidání a kontrola zboží
Zboží přidáte ručně, nebo pomocí automatického importu. Celý obsah následně zkontrolujeme.
Samotný prodej
Potvrzené objednávky vám pošleme do systému podle nastavení datového napojení. Následně připravíte zboží k expedici.
do 250 produktů
Správa objednávek
Alza Marketplace/Doplněk
Účetnictví a fakturace
Selfbilling
Správa zboží
Ruční přidání
Dopravy
Dopravu zajistí Alza
250 - 2 000 produktů
Správa objednávek
Alza Marketplace/Doplněk
Účetnictví a fakturace
Selfbilling
Správa zboží
XML feed
Dopravy
Dopravu zajistí Alza
nad 2 000 produktů
Správa objednávek
API / Eshop plugin / ERP plugin
Účetnictví a fakturace
EDI / Selfbilling
Správa zboží
XML feed
Dopravy
Dopravu zajistí Alza / Vlastní doprava
Vyberte si řešení skladové dostupnosti a správy jednotlivých fází objednávek.
Sekce objednávek umožňující skrze Alza Marketplace portál spravovat objednávky, expedici nebo synchronizaci skladů na základě XML. Napojení přes Alza Marketplace portál je zdarma.
Webové aplikace a doplňky umožňující automatickou synchronizaci skladů, importy objednávek a správu expedice přímo v administraci vámi využívaného ERP nebo eshop řešení. Vhodné pro malé a střední firmy.
Přímé spojení se systémem Alzy. Hlavní výhodu je úplná automatizace všech procesů. Vhodné pro větší společnosti nebo otevřené ERP systémy.
Fakturace probíhá na základě cen zasílaných prodejcem v datové komunikaci. Je také možné využít EDI (dodavatel zasílá faktury) nebo Selfbilling (Alza zařizuje fakturaci).
Automatická fakturace prodaných položek. Alza vystavuje finanční doklady za dodavatele a posílá peníze. Ideální pro e-shopy a menší dodavatele.
Datová komunikace, která umožňuje elektronickou výměnu finančních dokladů týkajících se objednávek. Ideální volba pro větší partnery nebo ty, jejichž systém zvládne přímou integraci EDI (např. Pohoda). Ruční zasílání dokladů ve formátu EDI lze také řešit přes webový portál Orion.
Využijete vlastní nasmlouvané dopravy, nebo se spolehnete na obrovskou distribuční síť Alzy? Rozhodnutí je na vás.
Alza zajistí dopravce, který zboží doručuje přímo koncovému zákazníkovi, na pobočku nebo do Zásilkovny. Objednávání svozů, komunikaci s dopravcem a generování expedičních štítků zajišťuje Alza. Dopravní náklady hradí Alza.
Ideální pro firmy, které nemají přímé napojení na dopravce.
Alza zajistí dopravce, který zboží doručuje přímo koncovému zákazníkovi, na pobočku nebo do Zásilkovny. Objednávání svozů, komunikaci s dopravcem a generování expedičních štítků zajišťujete vy přes svůj vlastní systém. Dopravní náklady hradí Alza.
Vhodné pro větší prodejce, kteří mají přímé napojení na dopravce
Pro dopravu ke koncovému zákazníkovi nebo na pobočky Alzy využijete vašeho smluvního dopravce (DPD, PPL, TopTrans) nebo vlastní dopravu.
Vhodné pro specifické typy produktů (nadrozměrná přeprava nebo ADR).
Pro zalistování zboží a úspěšnou prezentaci na webu od vás potřebujeme získat parametry a obrázky. Data k produktům nám můžete předat ručně, nebo pomocí vygenerovaného XML feedu.
Alza vám vygeneruje XLS soubor, do kterého vyplníte produktové informace a vložíte URL obrázků.
Vhodné pro prodejce s nižším počtem produktů (cca 250) a bez XML exportu dat.
Na základě vašeho XML nahrajeme potřebné obrázky a parametry a vytvoříme tak detaily produktů. Pro přidání zboží doporučujeme využít Heuréka feed. Můžete ale přidávat i s pomocí vlastního feedu.
Vhodné pro e-shopy a prodejce s možností XML exportu produktů.
Plně automatická synchronizace produktových informací a obrázků.
Vhodné pro prodejce využívající API.
Je to jednoduché, stačí se zaregistrovat do systému , nastavit fungování a můžete prodávat.
V rámci Alza Marketplace se neplatí žádné poplatky za zapojení nebo správu portfolia. Za prodej produktů a poukazů si Alza účtuje pouze provizi, jejíž výše se odvíjí dle kategorie nabízeného zboží či poukazu.
Balík je třeba zabalit tak, jak jste zvyklí při svoji expedici, musí tedy být v přepravním obalu zabezpečen proti poškození přepravou. Konkrétní podmínky přepravy jsou pak součásti dohody s dopravcem.
První 3 měsíce máte zdarma bez nutnosti platit provizi! Následně je výše provize stanovena dle segmentu, do jakého vaše služba či produkt spadá. Přehledná tabulka provizí
V rámci Alza Dropshipmentu můžete využívat jakéhokoliv dopravce, a to i vlastní dopravu. Jeden prodejce může využívat několik dopravců podle specifik jeho sortimentu.
Na Alze aktuálně není možno zalistovat tyto zbožové kategorie zboží: Erotické pomůcky, cigarety a tabák, zbraně.
Je to jednoduché, stačí se zaregistrovat do systému , nastavit fungování a můžete prodávat.
Zatím ne. Na této možnosti ale usilovně pracujeme
Z provize, kterou nám platíte podporujeme Vaše produkty základními nástroji online marketingu (PPC, SEM). V případě, že máte zájem o vyšší podporu produktů, je možné se individuálně domluvit s naším marketingovým specialistou. Napište nám
Oslovte více než 5 milionů zákazníků Alzy
Poukazy za vás vygenerujeme automaticky)
Žádné poplatky za registraci a zalistování
Nastavení nabídky i cena je ve vašich rukách
Platíte jen za získané zákazníky (uplatněné poukazy)
Prodávejte přes web i aplikaci
Náš marketing je k vašim službám včetně Alzáka
Profesionální zákaznická podpora 24/7
Konkrétní dárek? Ideální volba pro vás i vaše zákazníky. Vytvořte nabídku na určitou službu nebo rovnou lákavý balíček a budete si moc dopředu připravit zdroje, suroviny i konkrétní kapacity.
I materiální produkty lze nabízet formou poukazů. Ideální řešení, když chce zákazník někomu darovat třeba designový stůl.
Tak tohle je výhra pro vás i zákazníky. Oni získají jistotu, že se trefí do černého a vy zase oceníte jednoduchost tvorby poukazů i fakt, že pokryjí celou vaši nabídku bez toho, abyste museli dělat poukaz na každý produkt zvlášť.
Tvorba nabídky
Vytvoříte si poukaz a zadáte důležité parametry. Následně vám nabídku schválíme, zveřejníme na webu a vygenerujeme poukaz pro zákazníka. Každý z nich má unikátní kód, který je důležitý pro jeho uplatnění.
Uplatnění
Od zákazníka získáte unikátní kód, s jehož pomocí si ověříte pravost a platnost poukazu. Poté kód zadáte v partnerském administračním systému.
Vyplácení peněz
Za poukazy, které takto potvrdíte v administračním systému, vám pošleme peníze. Výplata probíhá 2× měsíčně.
První 3 měsíce máte zdarma bez nutnosti platit provizi! Následně je výše provize stanovena dle segmentu, do jakého vaše služba či produkt spadá. Přehledná tabulka provizí
Nebude. Registrace, zalistování na web i marketingová podpora je zcela zdarma. Jediné, co nám zaplatíte, je provize z reálně uplatněných poukazů.
Za poukazy, které zákazník koupí, ale nevyužije, nám žádnou provizi neplatíte. V takovém případě má zákazník možnost vyměnit neuplatněný poukaz za slevový kód na nákup na Alze. Kompletní administrativu zajišťujeme my, vy se tak nemusíte o nic starat.
U nás jste svým vlastním pánem, a proto máte vytvoření nabídky kompletně pod palcem. My vám jen dáme přístupy do jednoduché partnerské administrace a zbytek už je na vás. Do cenotvorby ani finální podoby poukazu vám mluvit nebudeme, pouze před jeho zveřejněním zkontrolujeme, že mu nechybí nic, co by mohlo zákazníky zajímat.
Poukaz vytvořený partnerem, tedy vámi, může být vystaven na konkrétní zboží a/nebo službu, kterou nabízíte.
Jedná se o jednoúčelový poukaz, ze kterého musí být jasné, na jakou službu či zboží platí a taktéž na poukazu nelze míchat položky s různou sazbou DPH. Například poukaz může obsahovat ubytování a stravování, protože spadají do stejné sazby DPH, ale už nemůže obsahovat masáž, která spadá do jiné DPH sazby. Řešením je vytvoření poukazu na masáž zvlášť. Na poukaz nelze dát ani dárek s jinou DPH sazbou (například lahev vína k pobytu či sleva na položku jako je třeba sauna).
Další příklad: na poukazu do knihkupectví musí být uvedeno, že poukaz je možné uplatnit pouze na knihy (mají sníženou sazbu DPH), ale už ne na kavárnu v knihkupectví nebo jiné produkty spadající do odlišné DPH sazby.
Také je potřeba uvést, že poukaz nelze čerpat postupně, pokud má tedy zákazník poukaz na 500 Kč na stravovací služby, nelze ho rozložit do více dní (například jeden den útrata 300 Kč a druhý den útrata 200 Kč).
Ano, ale není jich mnoho. Nabídka musí mít určitou platnost a také musí být v souladu s našimi Obchodními podmínkami. Neakceptujeme nabídky se sexuálním obsahem, sprosté či jinak urážlivé služby či zboží. Více informací najdete v našich Obchodních podmínkách.
Poukaz vytvořený partnerem, tedy vámi, může být vystaven na konkrétní zboží a/nebo službu, kterou nabízíte.
Jedná se o jednoúčelový poukaz, ze kterého musí být jasné, na jakou službu či zboží platí a taktéž na poukazu nelze míchat položky s různou sazbou DPH. Například poukaz může obsahovat ubytování a stravování, protože spadají do stejné sazby DPH, ale už nemůže obsahovat masáž, která spadá do jiné DPH sazby. Řešením je vytvoření poukazu na masáž zvlášť. Na poukaz nelze dát ani dárek s jinou DPH sazbou (například lahev vína k pobytu či sleva na položku jako je třeba sauna).
Další příklad: na poukazu do knihkupectví musí být uvedeno, že poukaz je možné uplatnit pouze na knihy (mají sníženou sazbu DPH), ale už ne na kavárnu v knihkupectví nebo jiné produkty spadající do odlišné DPH sazby.
Také je potřeba uvést, že poukaz nelze čerpat postupně, pokud má tedy zákazník poukaz na 500 Kč na stravovací služby, nelze ho rozložit do více dní (například jeden den útrata 300 Kč a druhý den útrata 200 Kč).
Nepřijímáme poukazy na sortiment IT, elektroniku a spotřebiče. Pro toto zboží můžete využít spolupráci v rámci programu Alza Dropshipment.
Peníze vám budeme vyplácet jednou za 14 dní, abychom co nejméně zatížili vaše cash-flow. Faktura bude již ponížena o provizi, tím pádem to máte zcela bez starostí.
Peníze vám budeme vyplácet jednou za 14 dní, abychom co nejméně zatížili vaše cash-flow. Faktura bude již ponížena o provizi, tím pádem to máte zcela bez starostí.
Pokud se zapojíte do Alza Partner, máte povinnost uvést v rámci návrhu na vytvoření poukazu odpovídající sazbu DPH za dané zboží a/nebo službu v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb. V rámci jednoho poukazu není možné kombinovat více druhů služeb a/nebo zboží s rozdílnou sazbou DPH.
Například poukaz na pobyt může obsahovat ubytování a stravování, protože spadají do stejné sazby DPH, ale už nemůže obsahovat masáž, která spadá do jiné DPH sazby. Řešením je vytvoření poukazu na masáž zvlášť. Na poukaz nelze dát ani dárek s jinou DPH sazbou (například lahev vína k pobytu či sleva na položku jako je třeba sauna).
Každý zákazník, který koupí poukaz, ho od nás dostane v elektronické podobě. Poukaz zasíláme zákazníkům na e-mail a najdou ho také v sekci Moje Alza. Na poukazu bude popis vaší nabídky a unikátní kód. Před tím, než poukaz uplatníte, ověřte si jeho platnost v partnerské administraci. K ověření poukazu slouží unikátní kód, který vložíte do partnerské administrace v sekci Poukazy – Uplatnit poukaz. Tamtéž poukaz rovnou uplatníte.
Daňový doklad za poukaz zákazníkovi vystavuje Alza, tzn. fakturujeme s DPH (sazba dle produktu).
Na službu či zboží vystavujete svoji fakturu vydanou, ve které se započítá přijatý jednoúčelový poukaz zakoupený zákazníkem na Alza.cz.
Peníze vám vyplácíme 2× měsíčně. Vyúčtování uplatněných poukazů probíhá 1. a 15. dne v měsíci s 10denní splatností v režimu selfbilling.
My vystavujeme fakturu (vyúčtování za uplatněné poukazy) za vás, jako partnera vaším jménem na hodnotu poukazu sníženou o naši provizi z částky bez DPH. Fakturu ke stažení v PDF naleznete ve své partnerské administraci.
Příklad: Poukaz na víno v prodejní ceně 121 Kč s DPH (100 Kč bez DPH), provize 10 %.
Na vyúčtování za uplatněné poukazy bude uvedeno:
Partner plátce DPH: 90 Kč bez DPH + DPH 18,90 Kč (108,90 Kč s DPH)
Partner neplátce DPH: 90 Kč (DPH 0 Kč)
Ano, prodej poukazu můžete kdykoli zastavit. V partnerské administraci jen kliknete na Prodej skončil u vybraného poukazu a je to. Již prodané poukazy zůstávají v platnosti.
Zákazníkovi v první řadě doporučujeme řešit reklamaci přímo s partnerem, tedy s vámi. V případě uznání reklamace a řešení formou opětovného poskytnutí služby nebo výměny zboží vše vyřešíte se zákazníkem sami, bez naší účasti.
V případě uznání reklamace, kde je řešením vrácení peněz, oznámíte to neprodleně nám na e-mailovou adresu partner.complaints@alza.cz
S ohledem na platnou právní úpravu vystavujeme v takovém případě zákazníkovi opravný daňový doklad (dobropis) my, tedy Alza. Následně také vystavíme i dobropis k selfbillingovému vyúčtování uplatněného poukazu.
Pokud se zákazník obrátí na nás, dáme vám 7 dní na to, abyste se k reklamaci vyjádřili. Pokud ji uznáte, zákazníka odkážeme na vás a vy budete zákazníka refundovat dle postupu uvedeného výše. Pokud reklamaci neuznáte, ale my jako Alza zákazníkovi reklamaci uznáme, můžeme od vás žádat smluvní pokutu ve výši hodnoty poukazu.
Přesněji (výňatek z obchodních podmínek):
V případě, kdy kupující uplatní svá práva z vadného plnění prostřednictvím Alzy, zahájí Alza reklamační řízení. Partner se zavazuje poskytnout Alze při řešení reklamačního případu veškerou potřebnou součinnost. Nejpozději do sedmi (7) dní od obdržení informace o zahájení reklamačního případu ze strany Alzy, je pak partner povinen sdělit Alze, zda příslušnou reklamaci kupujícího uznává jako oprávněnou či nikoliv, v případě částečného uznání uvede partner rozsah, ve kterém nárok kupujícího uznává.
V případě, kdy Alza vyřídí reklamační případ jako uznaný, přestože partner nárok kupujícího neuznal, je Alza oprávněna požadovat po partnerovi zaplacení smluvní pokuty ve výši kupní ceny příslušného Poukazu.
Při reklamaci poukazů na zboží budeme zákazníka posílat za vámi, tam kde poukaz využil. Vy máte na základě obchodních podmínek povinnost vystavit fakturu, na základě které zákazník reklamuje.
V případě uznání reklamace a řešení formou opětovného poskytnutí služby nebo výměny zboží vše vyřešíte se zákazníkem sami, bez naší účasti.
V případě uznání reklamace, kde je řešením vrácení peněz, oznámíte to neprodleně nám na e-mailovou adresu partner.complaints@alza.cz. S ohledem na platnou právní úpravu vystavujeme v takovém případě zákazníkovi opravný daňový doklad (dobropis) my, tedy Alza. Následně také vystavíme i dobropis k selfbillingovému vyúčtování uplatněného poukazu.
V případě neuznání reklamace má partner povinnost toto oznámit Alze e-mailem na partner.complaints@alza.cz spolu s protokolem o neuznání reklamace do přílohy.
Pokud zákazník i přes to přijde s reklamací do Alzy, my zboží přebereme a zašleme vám ho na adresu, kterou jste pro reklamace uvedli. Máte povinnost do 2 dnů potvrdit převzetí reklamace e-mailem na partner.complaints@alza.cz a také povinnost do 14 dnů reklamaci vyřídit. Pokud reklamaci nestihnete v dané lhůtě vyřídit, řešíme situaci vrácením kupní ceny zákazníkovi formou dobropisu a nárokujeme u vás stejně, jako v případě uznání reklamace vrácení peněz.
Pokud nabízíte služby jako fotografování, opravářské služby, správu počítačových sítí, tisk a podobné, založte si poukaz v kategorii praktické služby. Nemusíte se bát, že by vaše nabídka zapadla, ve chvíli, kdy zde bude větší množství podobných služeb, přidáme pro zákazníky nové kategorie pro vyhledávání a správně váš poukaz zařadíme.
Prodávat u nás můžete i když vlastníte svůj e-shop. Zatím nelze prodávat poukazy s vlastním kódem vašeho e-shopu, je však možné vygenerovat poukazy s kódem Alzy. Tento kód u vás následně zákazník uplatní. Nezapomeňte proto zákazníům dostatečně vysvětlit, jakým způsobem u vás poukaz s kódem uplatní. Můžeme jim dát například instrukci, že mají do poznámky při objednávce ve vašem e-shopu kód zadat, abyste mu následně mohli vystavit fakturu a zboží vyexpedovat.
Z provize, kterou nám platíte podporujeme Vaše produkty základními nástroji online marketingu (PPC, SEM). V případě, že máte zájem o vyšší podporu produktů, je možné se individuálně domluvit s naším marketingovým specialistou. Napište nám